Sayfalar

Bu Blogda Ara

Kekler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Kekler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

KESTANELİ TOPLAR


Yazdan yada bahardan kışı özlettiren en güzel şeylerden biri de kestanedir benim için. Kışın iyice yorduğu şu günlerde kum saati artık geri sayım için akıyor bizim evde. Mutlulukla doldurduğum kalbimi kıskanan midemi ise bu minik lezzet topları ile doldurdum. Hem yapımı pratik hem de oldukça lezzetli.

Sizi biraz daha çileden çıkartıp bu tarifin hikayesini anlatayım, sonra ben keyfe devam siz mutfağa koşturadurun.

Hani bazı zamanlarda canımız şöyle tatlı bir şeyler ister. Yormasın, zahmetsiz olsun, çayın, kahvenin yanına katık olsun, yanaklarda gülücük olsun, çikolatası dişlere yapışsın ister. İşte bu tarif öyle bir tarif. Bol çikolatalı, yoğun kıvamlı, buram buram kakao kokulu ve de kestaneli.


Malzemeler:

  • 20 adet kestane
  • 250 gr bitter çikolata
  • 1 adet kakaolu pandispanya
  • yarım su bardağı kakao
  • 1 yemek kaşığı tereyağı


Hazırlanışı:

Kestaneleri haşlayıp kabuklarını soyup irili ufaklı parçalara ayırın. sonra bir yemek kaşığı tereyağı ve bitter çikolataları benmari usulü eritip ocaktan indirin. Pandispanyayı un kadar incecik olacak şekilde elinizle ufalayın ve çikolataya ekleyin. Son olarak da kestaneleri ekleyin ve yoğurun. Derince bir kayık kabak içine yarım bardak kakaoyu dökün. Sonra hamur karışımından ceviz büyüklüğünde parçalar yuvarlayıp kakaoya bulayın. 

Kestaneli toplarınızı ister bir fincan kahveyle, ister tavşan kanı çayınızla yudumlayın. yerken gözlerinizi kapatıp, sıcacık kış hayalleri kurmayı da unutmayın.

Musmutlu hafta sonları...


Çikolatalı ve Portakallı Kek


Değerli okuyucularım, bu yazıyı okumaya başlamadan önce sizi uyarmam gereken bir husus var:

Dikkat! Bu kek yoğun çikolata içerir!

Kış aylarında hem hamur işlerinde, hem yemeklerde hem de kahvaltı soframda bolca misafir ettim portakalı. Neden mi? Nedeni babacığımın bahçesindeki portakal ağaçları. Oradan toplanıp evimi dolduran tazecik portakallar.

Portakal böyle çok olunca, kerevizle dans da etti, kek içinde sarhoş da oldu. Sonra sabahları güne onunla daha zinde başladık ve tabiki de C vitamini depomuzu sonuna kadar doldurduk.

İşte bu tarifte portakalın kek içinde çikolatayla sarmaş dolaş olduğu zamanlarda ortaya çıktı. Şeker oranı düşük, portakal aromasını her diliminde içine çekeceğiniz bir kek oldu. İkram ettiğim bir arkadaşımın keki hazır kek sanması ise beni havalara uçurdu.


Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı esmer şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı eritilmiş margarin
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket margarin
  • 1 su bardağı damla çikolata
  • 3 adet portakal kabuğu rendesi
Üzeri için:
  • 1 su bardağı damla çikolata
  • 2 adet portakal kabuğu rendesi
Hazırlanışı:
Kekin klasik kek hamuru hazırlar gibi keki hazırlıyoruz. Dikkat edilmesi gereken nokta Rendelediğimiz portakal kabuklarının suyunun birazcık neminin kaybolmasını bekliyoruz. Hazır olan kek hamurumuzu yağladığımız kalıba döküp önceden ısıttığımız 180 derece fırında pişiriyoruz. Kek pişince fırın ısısını düşürüp kekin üzerine  damla çikolatayı serpiyoruz. 5 Dakika kadar fırında beklettikten sonra keki çıkartıp damal çikolatalı bir kürdan yardımıyla dağıtıp üzerine portakal kabuklarını (suyu sıkılmış) serpip tavşan kanı bir çay eşliğinde ikram ediyoruz.

Yaşasın portakal çikolata aşkı...

Bu uyum kadar mutlu bir hafta sonu dileklerimle...






Çilek Soslu Cheesecake


Bahar yüzünü gösterdi diye midir bilinmez bu dört günlük tatil beni bir türlü kesmedi. Tatlı yesem olmadı, tuzlu yesem içimdeki boşluğu bir türlü doldurmadı. Ekşiye annemlerde yediğim eriklerle göz kırptımsa da nafile, bir türlü olmadı.

Ne tatlıydı istediğim ne de tuzlu. Böyle ortada, biraz mayhoş, biraz kıtır, biraz yumuşak birşey.

Dolaştığım sitelerde hep gözümü korkuttu cheesecake tarifleri benim. Hep çok zahmetli, hep çok riskli bir tarifmiş gibi geldi. Ama sürekli tatma isteği oluşturdu bende kendini.  Hal böyle olunca ben de girdim mutfağa ve başladım be nefis tarifi uygulamaya. Peynirle tuzluyu, krema ve şekerle tatlıyı, çilek sosuyla ekşiyi damağımda buluşturdum.

Bulduğum tariflerde ya süzme yoğurt, ya labne peyniri ya da krema vardı. Hepsini deneme kararı aldıktan sonra ben ilk tercihimi krema ve labneden yana kullandım. sonuçta kendime ait bir tarif çıktı ortaya.

"Omnom nom homurtularınızı duyar gibiyim,
Sizi çok bekletmek değildir niyetim,
Hadi o zaman hanımlar ne duruyorsunuz,
Cheesecake tarifimize geçelim."

Not: Bu şiir gibi dörtlüğü, çok şiddetli bir baş ağrısı çektiğim halde suratımdaki şaşkın tebessümle nasıl yazabildim şaşırdım doğrusu. Mutluluğuma sağlık:))


Malzemeler:

Tabanı için:
  • 1,5 paket burçak bisküvi
  • 100 gr tereyağı
İç dolgusu için:

  • 450 gr labne
  • 200 ml krema
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 3 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı toz şeker
Üzeri için:
  • 250 gr çilek
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
Hazırlanışı:

Önce bisküvileri rondodan geçirip un haline getiriyoruz. Ardından soğuk tereyağını ekleyip yoğun kıvamlı bir hamur elde ediyoruz. Bu hamuru kalıbımıza döküp kenarlarını kapatacak şekilde sıkıca bastırıyoruz. Hamurun kalıba sıkıca yerleşmesinde fayda var.

Daha sonra iç dolgusu için önce labne peyniri düşük ayarda birazcık çırpıyoruz. Hemen ardından kremayı ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Nişasta, şeker, ve vanilyayı ekleyip, 3 yumurtayı tek tek kırıp azıcık karıştırıp kalıba döküyoruz. Önemli olan her yumurtanın tek tek kırıldıktan sonra azıcık çırpılıp eklenmesi.

Hazırladığımız cheesecake'i önceden ısıtmış olduğumuz 180 derece fırında 45 dakika kadar pişmeye bırakıyoruz. İç dolgu tüm bu malzemelerle birazcık cıvık oluyor ama bu sizi yanıltmasın. Piştikçe harika bir kıvam alıyor. Pişince fırından çıkartmak yerine ılıyana kadar fırının içinde bekletip öyle soğutun.

Üzeri için ise ayıklayıp yıkadığınız çilekleri blendırda çekin. Bir tencereye şeker ve çilek püresini, hemen arkasından mısır nişastasını ekleyip pişirin. Soğuyan ceheesecake'in üzerini bu sosla kaplayın. Ceheesecakeinizi muhakkak soğuk olarak servis yapın.


İlk denememde bu kadar lezzetli bir tarifi tutturmuş olmanın mutluluğuyla birlikte herkese baş ağrısız bir gün diliyorum.(Benimkisi hala çok şiddetli de::)







Leyla'nın Kahve Dükkanının Kusursuz Havuçlu Keki


Aslında o gün tüm cesaretimi toplamıştım. Evde tek başıma kalabilirdim."Televizyon keyfi yapacaksın", "yemek pişirmeyeceksin" diye kendimi kandırmaya çalışırken, yolculuk vakti yaklaştıkça, gözpınarlarımda biriken damlalar ve titreyen bir sesle babamı arayıp "annem gelsin ne olur" diye ağlarken bulmuştum kendimi. Biz öyle çok ayrı kalmadık 5 yıldır. Her yere birlikte gittik, her zaman yanyana olduk. İlk defa bensiz bir yere gidecekti eşim. İşte annemin akşam saat 21:00'dan sonra yola düşmeleri, yaşlı anneni gecenin bu saatinde yollara düşürmeye utanmıyor musun? nutukları bu yüzdendi. Ben de kendimi affettirmek için onun çok sevdiği bu havuçlu tarçınlı keki yapmaya, gönlünü almaya karar verdim.

Lakin bu seferki kek annemi yorduğum için biraz daha mükemmel hale getirmeliydim. Bizim evde kek pek tercih edilmiyor maalesef. Kek pişirilecekse de içinde muhakkak kakao, çikolata olanı kalıplara dökülüyor. Bu keki anneme ilk yaptığımda Bolu'daydık. Annem çok beğenmişti. Ben de kolları sıvadım bu keki tekrar annemle buluşturmak için. Ancak öncesinde Leylay'a uğramam gerektiğini hatırladım. Kısa bir ziyaretin ardından ben tüm malzemelerle mutfaktaydım.


Malzemeler:
  • 1-2/3 su bardağı un
  • 1,5 çay kaşığı kabartma tozu
  • çay kaşığının ucuyla tuz
  • 1,5 çay kaşığı tarçın
  • 4 çorba kaşığı hindistan cevizi
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1/2 su bardağı beyaz toz şeker
  • 1/2 su bardağı esmer toz şeker
  • 3 yumurta
  • 250 gr rendelenmiş havuç
  • 150 gr ceviz içi
  • 10 gr tereyağı
Hazırlanışı:
Önce cevizci tereyağında biraz tuzla kavurun, ılıdıktan sonra doğrayın. Sonra un, kabartma tozu, hindistan cevizi, tuz ve tarıçını karıştırıp harmanlayın. Sonra yumurtalarla şekerleri iyice çırpıp içine sıvıyağı ekleyin. Sonra kuru malzemelerin içine bu sıvı karışımı ekleyip çırpmaya devam edin. Sonra havuçları ve en son olarak da cevizleri ekleyip yağladığınız kalıba dökün. Sonra önceden ısıtmış olduğunuz 180 derece fırında 30-40 dakika pişirin. Ilık olarak dilimleyip servis edin.

Bu keki bence kusursun kılan ve beni kendisine hayran bırakan cevizlerin kavrulması ve tereyağına bulanması. Pişerken ise tarçın kokusu insanı mest ediyor. Nedense ben tarçını sevemiyorum. Ne vakit yesem bana biraz ağır bir aroması varmış gibi gelirdi. Ama bu kekte gerçekten herşey kusursuzdu. Leyla Hanım kuru üzüm de kullanmış ama ben kullanmadım.

Leyla Hanım öyle bir anlatmıştı ki bu keki yapmamak olmazdı. Hele bu kek annemin en sevdiği kekler arasındayken ve ben onu onca zahmete sokmuşken, bu keki yapmak kaçınılmaz oldu. İyi ki de yapmışım. Kekin içindeki çıtırdayan cevizler yerken beni çok mutlu etti. Galiba bundan sonra hamur işlerinde kullanacağım kuruyemişleri hep kavurarak ekleyeceğim. 

Kek pişince çayımızı demledik, tatlı bir sohbet eşliğinde keklerimizi yedik. Darısı sizin başınıza...

Tarifin orjinali için: Leyla'nın Kahve Dükkanı

Mutlu tatiller...













Fıstıklı Islak Kek

Puf puf kabarmış, mis gibi çikolata kokusuyla bulanmış, çıtır fıstıklarla donatılmış ıslak bir kek hayal edip girdim mutfağa. Aldığım radikal bir kararla mutfağımdan beyaz şekeri çıkarttım. Okuduğum ve öğrendiğim kadarıyla artık keklerim, kurabiyelerim, tatlılarım daha bir lezzetli olacakmış. İlk kahverengi şeker deneyimimde büyük bir merakla pişirdim kekimi. Ve tadınca doğru bir karar almış olduğumu gördüm. Çünkü buram buram geniz yakan şeker yerine damağımda yumuşak bir şeker tadı ve bolca kakao tadı kaldı.

Malzemeler:
Kek için:
  • 1 su bardağı kahverengi toz şeker
  • 3 yumurta
  • yarım su bardağı ılık süt
  • yarım su bardağı margarin
  • 2 su bardağı un
  • yarım su bardağı kakao
  • yarım su bardağı antep fıstığı
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
Sosu için:
  • 1 su bardağı süt
  • yarım su bardağı kakao
  • 80 gr pirinç patlaklı çikolata
  • 3 yemek kaşığı antep fıstığı
Hazırlanışı:

Klasik kek yapar gibi önce yumurta ve şekerleri iyice çırpıyoruz. ardından da sıvılar ve katıları ekleyip kek hamurumuzu borcama döküp, önceden ısıttığımız fırında pişiriyoruz. Kek piştikten sonra üzerine çikolataları rendeleyip 5 dakika kadar daha fırında bekletip erimeleri sağlıyoruz. Kek sıcakken üzerine kakaolu sütü gezdirip, son olarak da tavada düşük ısıda kavurduğumuz çıtır antep fıstıklarını ekleyip soğuk olarak servis yapıyoruz.
Ben fıstıkları kavurdum ve ekledim çünkü çikolatanın üzerine çıtır çıtır bir lezzet istedim. Biraz zahmeti var ancak sonuç oldukça etkileyici. Çikolata ve antep fıstığı tadında eşsiz bir yıl dileklerimle...

Bitter Çikolata Kaplı Mozaik Pasta


Yoğun çikolatalı, çamur gibi kekli bir tat istiyordu canım son günlerde. Daha önce yapmış olduğum ve de çok severek büyük bir iştahla yediğim kekten yapmaktı niyetim ama bahar üzerimden ağırlığını bir türlü kaldırmadı. Kara kara bulutları çökertti benim gökyüzüme. Birazcık stresli, biraz da sinirli sinirli dolanıyorum bu günlerde.

Bu duruma da bolca çikolatayla çözüm bulmuş durumdayım. Bazen de koşu bandında hırsla koşuyorum.

Uzun zamandır aklımdaydı mozaik pasta yapmak. İnternetten pek çok tarifle karşılaştım, ama hiç birisi bana hitap etmedi. Ya çok zahmetliler, ya da malzemelerini beğenmedim. Ben de kolları sıvadım ve bu mozaik pastayı kendim geliştirdim.

Malzemeler:
kek için:
  • 3 paket bisküvi
  • 1 su bardağı sütlü çikolata
  • 1 su bardağı süt
  • 50 gr tereyağı
  • yarım su bardağı krema
  • 1 çay bardağı fındık
üzeri için:
  • 160 gr bitter çikolata
  • yarım su bardağı krema
  • 50 gr tereyağı
Hazırlanışı:
Bisküvileri çok küçük olmayacak şekilde ufalıyoruz. Sonra üzerine benmari usulü erittiğimiz, krema, çikolata ve tereyağı karışımını döküp, fındıkları ekleyip kalıba döküp bastırıyoruz. Streç filmle kapattığımız kek karışımımızı 3 saat dondurucu da bekletiyoruz. Sonra yine ben mari usulü erittiğimiz çikolatalı karşımı üzerine döküp soğuk olarak servis yapıyoruz. 


Katı bir kek, bol bol çikolata diyorsanız sizin de vazgeçilmeziniz olacaktır bu pasta...


Aslında niyetim çikolatayla kapladıktan sonra alüminyum folyoyla kapatıp buzluğa atmaktı ama kek çok lezzetli olduğu için bekleyemeyip hemencecik tabaklara konup servis yapıldı.
Ayrıca da Herkesin Kandili Mübarek Olsun diyorum.
Herkese bol çikolatalı haftalar diliyorum.

Kremalı Mozaik Pasta


Sabah kahvaltının ardından sokağa bakmak için perdeyi aralayınca karşılaştım onunla. Evimizin önündeki servi ağacının kuru dallarının en tepesinde kurulmuştu bu sevimli karga. Hemen koştum fotoğraf makinesine ve çekmeye başladık, biz çektikçe o da bize poz veriyordu sanki. Sonra diğerini fark etmemiz hiç de geç olmadı. Sakince güneşin ve mavi gökyüzünün tadını çıkartıyorlardı.



Günün sultanları onlar oldu.

Malum kışı biraz kilolu tamamladık ama canımız da pasta kek çekiyor. Ben de olabildiğince hafif lezzetli yapmaya çalışıyorum. geçen gün de canım bisküvili pasta istedi. Ben de bir paket hazır puding ve 3 paket bisküvi ile, işin içine biraz da krema katarak pastamı tamamladım.Kakaolu puding ve kakaolu bisküvi kullandım. Bu klasik tarifi hepinizi bildiğiniz için yeniden vermeyi düşünmüyorum. Ben 5 kat bisküvi kullandım. Üzerine ise birazcık krema döküp bir kürdan yardımıyla dağıttım. Hem görsel bir şölen oldu., hem de Mehmet Yaşin'in deyimiyle damağımız şenlendi.




Alman Pastası


Bahar hala gelmedi maalesef buralara. Sabah uyanıp ilk iş olarak perdeyi aralayıp dışarıya bakıyorum ve beni bir sürpriz karşılıyor. Kar...

İri taneli taneli yağdı bu sabah yine kar. Üşümekten yoruldum artık, sağ da solda çiçekler açsın ağaçlar yapraklansın istiyorum.

İsteklerim sadece baharın gelmesine yönelik değil elbette. İçimdeki aşkın, sevginin hiç solmamasını istiyorum.
Bu kardan adam kadar neşeli olmak ve üşümemek istiyorum.
Bu günlük bu kadar istek yeter.

sıra geldi nefis bir pasta tarifi paylaşmaya. Alman pastası deyince benim aklıma profiterol gelirdi hep. Ama bir arkadaşım beyaz kek ve beyaz krema diye tarif edince, aradığım zaman telefonu "Yengecim!" diye açan sese ben olduğumu nereden anladın diye sorup da "ben artık okuyorum yengecim" diyen bir şirine de olunca kollar sıvandı ve koşuldu mutfağa.

Canım İrem'e okumayı öğrendiği için ödül olarak yaptım bu pastayı. Açıkçası ben çok beğendim ve sanırım bolca da yapacağım hem hafif hem de çok lezzetli bir pasta bu.

Malzemeler:
Kek için: 
  • 3 çay bardağı elenmiş un
  • 2 adet yumurta
  • 50 gr eritilmiş margarin
  • 1 çay bardağı süt-yoğurt karışımı
  • 1 çay bardağı toz şeker
Krema için:
  • 2 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı margarin
Ara kat için:
  • 1'er adet muz, kivi, portakal (küp küp doğranmış)
Üzeri için:
  • Pudra şekeri
Hazırlanışı:
Öncelikle kek malzemelerini karıştırıp kekimizi hazırlayıp önceden ısıttığımız fırında pişmeye bırakıyoruz.

Sonra Meyvelerimizi küp küp doğrayıp buzdolabına kaldırıyoruz ki sularını bırakmasınlar. Margarin ve vanilya haricindeki malzemelerle kremamızı hazırlayıp ocaktan indirip vanilya ve margarini ekleyip 15 dakika kadar çırpıyoruz.

Kek pişince bir bıçak yardımıyla ortadan ikiye kesip arasına önce kremayı 


sonra da meyveleri

ekleyip keki kapatıyoruz. 

Son olarak da pudra çekeriyle süsleyip dolapta bekletip servise hazır hale getiriyoruz.

Minik Ecrin tabağın kenarında kalan pudra şekerini önce parmaklarıyla yalamaya başladı. Sonra pastayı kesmek için fanusu açtık bıçak alıp arkamı dönünce bir de ne göreyim bizim ecrin o minicik parmaklarıyla bu sefer de pastanın üzerindeki pudra şekerini yalamaya başlamış:))

Yemeye başladıktan sonra anladım ki bu pasta başka hiç bir keke benzemiyor. Çoğu tariflerde kremanın üzerinde meyve yoktu ve bana pasta öyle çok kuru gelmişti. Ben de meyveyle pastayı buluşturdum.Sonuç ise herkesin damağını şenlendirdi.

Mutlu bir hafta geçirmeniz dileğimle...

Portakal Reçelli, Bitter Çikolatalı Pasta


Güneş artık iyice yüzünü göstermeye, karları eritmeye, doğayı yeşertmeye başladı. İş yerinde yürüyüşe çıktığımız arkadaşımla ağaçlara bakıyoruz, acaba yeşil yapraklar çıkmaya hazırlanıyor mu diye? Yeşili, güneşi öyle çok özledim ki, bir an önce her yere bahar gelsin istiyorum.

Yaklaşık bir haftadır düzenli yürüyüş ve egzersize başladım, baharı bekleyen her kadın gibi. Çok şükür her şey yolunda gidiyor. Hemen de sonuç almama çok sevindim, çünkü neredeyse 2 kilo kadar kaybettim ve çok mutluyum. Bu gün ki tarifle de olsa da yesem, verdiklerimi geri alsam dediğim bir tarif. Yine Arda'nın Mutfağınız izleyip esinlendim. Onun tarifinden çok farklı ama fikir olarak yakın. Yumurta falan yok. Ama mis gibi aromasıyla portakal reçeli var. Yoğun kıvamı ve acı tadıyla bol bol bitter çikolata var. Çıtır çıtır dağılan antep fıstığı, ceviz ve fındık var. Eser miktarda ise tereyağı var. Siz de eğer merak ettiyseniz, hadi buyrun bakalım tarife...

Malzemeler:
  • 1 adet kakaolu kek tabanı
  • yarım çay bardağı tereyağı
  • 200 gr bitter çikolata
  • 5 yemek kaşığı portakal reçeli
  • yarım su bardağı antep fıstığı
  • yarım su bardağı ceviz
  • yarım su bardağı fındık
üzeri için:
  • 1 paket bitter çikolata sosu
  • 2,5 su bardağı süt
Hazırlanışı:

Kek tabanını olabildiğince ince olacak kadar ufalayıp un haline getiriyoruz. Üzerine erittiğimiz bitter çikolata ve tereyağını ekleyip iyice özdeşleşmesini sağladıktan sonra, diğer tüm malzemeleri ekleyip dilediğimizce şekil veriyoruz. Sonra üzerine paketteki tarife uygun olarak hazırladığımız bitter çikolata sonunu ilave edip, soğuk olarak servise hazır hale getiriyoruz.


Çok aromatik bir tadı vardı bu pastanın. Ben portakal ve çikolatanın uyumuna bayılırım. Bu pastada her ikisi de buluşunca ortaya tadına doyulmaz bir lezzet çıkıyor.


Benim birazcık bitter çikolata sosum artınca ben de değerlendirmek istedim. Dondurma kaselerine biraz muz doğradım, birkaç da antep fıstığı ekleyip sosu üzerine döküp, hindistan ceviziyle süsledim. Hem pratik hem de lezzetli bir alternatif oldu.


Topitanemli Browni


Uzun zamandır böyle kar yağmamıştı. Erimeden yeniden yağıyor. Her yerde kocaman kocaman kar dağları oluştu. Ben de başımı gripten kaldıramaz bir haldeyim. Bu kışı iki hafta da bir grip olarak geçirdim maalesef. Şimdi hala kar yağıyor ve ben de tatil bekleyişi içerisindeyim. Eve gidip dinlenmek istiyorum.

Bugün sizlere geçen hafta yaptığım bowninin tarifini vermek istiyorum. Aslında tarif daha önce verdiğim tariflerle bire bir aynı. Üzeri yine bitter çikolata kaplı, fakat bu kez eriyen bitterlerin üzerine bim de satılan lezzet harikası topitanemler eşlik etti. Dilimleyince ortaya enfes bir görüntü çıktı.

Malzemeler:
  • 1 su bardağı tereyağı, eritilmiş
  • 1 su bardağı toz şeker(Şekeri sevmenize bağlı olarak miktarını arttırabilirsiniz)
  • 4 tane yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket hamur kabartma tozu
  • 1 su bardağı kakao
  • 1,5 su bardağı iri dövülmüş fındık
  • çok az tuz
  • üzeri için bitter çikolata ve bir paket topitanem
Hazırlanışı:

Önce şekerin içerisine yumurtaları tek tek kırarak ve yedirerek kıvamlı hale getiriyoruz. Ardından eritilmiş, ılımış tereyağını yavaşça ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz.Sonra vanilya, kabartma tozu,
un, kakaoyu ekleyip hamurumuzu hazırlıyoruz. Un miktarını az bulabilirsiniz ama sonuç harika oluyor. Son olarak da fındığımızı da ekleyip güzelce karıştırıp kalıbımıza döküp, önceden ısıttığımız fırında 30 dakika kadar pişiriyoruz.

Henüz fırından çıkartmadan üzerine çikolatalarımızı kırıp 5 dakika kadar daha fırında tutuyoruz. Ilıyan çikolatalarımızı bir bıçak yardımıyla brownimizin üzerini kaplıyoruz. Çikolata soğumadan hemen topitanemleri ekleyip soğumaya bırakıyoruz. Kekin orta kısmı çamur gibi bir kıvamda oluyor. Pişmedi diye düşünmeyin.


Çay Saati

Muhteşem ama yorucu bir hafta sonunun ardından yeni bir haftaya başladık. Oldukça yoğun bir hafta sonuydu. Bizi asıl mutlu eden ise tatlı İroş'un bize gelmesi, bizimle uyuması ve bize mutlu dolu anlar yaşatmasıydı. İrem kim mi? İrem eltimin kızı. Dünya tatlısı, uyumlu ve şirin bir çocuk. Bütün bir hafta sonu yengesine ve amcasına mutlu anlar yaşattı. Gelecek olan misafirlerim için bana yardım etti. Kremaları, tencere de kalan çikolata soslarını, kekten artan hamur artıklarını parmaklarıyla bir güzel yaladı. Profiterolları doldurmama ve sofrayı kurmama yardım etti. kısacası, amcası ben ve İrem bütün hafta sonunu bolca eğlenerek geçirdik.

Bu hafta sonu arkadaşlarımla yaptığımız toplantı bendeydi. Biraz yorucuydu ama değdi doğrusu. Çok keyifli anlar yaşadık. İrem'inde onlar gelince çekinmemesi beni çok mutlu etti. Gayet uyumlu bir şekilde yabancılık çekmeden vakit geçirdi bizimle. Bizden sıkıldığı zamanlarda ise kendi kendine oynadı.

Şimdi sıra geldi neler ikram ettiğime. İlk düşüncem şuydu sofrayı hazırlarken. Az  ama öz ve herkes tarafından sevilecek tatlar hazırla. Cuma günü akşam başladım hazırlıklara.


Menümde:
  • Profiterol
  • Kısır
  • Etimek Tatlısı
  • Çikolata Kaplı ve Topitanemli Browni
  • Muhacir Böreği
  • Sigara Böreği
  • Bademli Kavala Kurabiyesi
  • Mısır Unlu Tuzlu Kek
vardı. Daha önceki deneyimlerinden de faydalanarak en sevilenleri ve çok yenenleri yapmaya özen gösterdim. Bu hafta içinde tariflerini yavaş yavaş ekleyeceğim.

Kısır yapmayı düşünmüyordum ama çok uzun zamandır kısır yemediğimi düşününce şöyle ekşili ve acı biber turşulu bir kısır düştü aklıma hal böyle olunca da arkadaşlarım gelmeden önce hemen bir kısır hazırladım. Yalnız yerken kısır tariflerinden bahsederken birden içine kırmızı toz biber dışında hiç bir baharat koymadığımı farkettim. Artık nasıl yoruldumsa.


Acaba yerler mi yoksa ziyan mı olur diye düşünürken herkes kısıra hücum etti. Meğer kimse uzun zamandır kısır yemiyormuş. Hal böyle olunca herkes neredeyse 2 şer kase kısırı yedi ve erkenden doyduk nidaları yükseldi:))


Bu da benim favorim. Mısır unlu tuzlu kek. İlk evlendiğim yıl, iş arkadaşlarım bana geleceklerinde denemiştim bu tarifi ilk. Ve çok beğenmiştim. Zeytin, beyaz peynir, maydanoz ve dere otunun muhteşem birleşimi...


Severek, içim kıyılmadan yiyebileceğim tek şerbetli tatlı. Nar, etimek ve krem şantinin muhteşem buluşması...


Klasik bir lezzet, sigara böreği...


Kanal d nin Mutfağım isimli programında görüp kesinlikle denemeliyim dediğim bir lezzet. Tereyağıyla, mayalı hamurun böreğe verdiği tada, böreğin yumuşaklığına inanamayacaksınız.


Elbette Brownim. Üzeri bitter çikolata kaplı, topitanemle lezzetlendirilmiş...



Hafif bir lezzet...

Bademli, ağızda dağılan bir kurabiye...

Her birinin tariflerini sırayla ekleyeceğim.


Çikolata Soslu Islak Kek

Bu gün bol, çikolatalı, antep fıstığı ve portakal parçacıklı enfes bir kek tarifini paylaşacağım sizinle. Tarifini kendim geliştirdim. Yemek konusunda pek çok dergi okuyorum, televizyondaki tüm programları takip etmeye çalışıyorum. Daha önce de bahsettiğim gibi buralarda gördüğüm tarifleri evimdeki malzemelerle, mutfağıma uygun hale getirip geliştiriyorum. Bu da işte öyle bir tarif.

Yoğun çikolata kullanıyoruz. Kekin içinde antep fıstıklarının çıtırtılarını hissediyorsunuz, ve tabi ki de portakalın eşsiz aroması ve çikolatayla uyumu.


Malzemeler:


  • 1 adet kakaolu kek tabanı
  • 2 paket antep fıstıklı çikolata
  • 1 çay bardağı antep fıstığı
  • 50 gr tereyağı
  • yarım su bardağı portakal reçeli
  • yarım çay bardağı kuru meyve  ve ceviz (isteğe bağlı)
Üzeri için:

  • 1 paket bitter çikolata sosu
Hazırlanışı:
Kakaolu keki elimizde un haline getirecek şekilde ufalıyoruz.
Çikolatalarımızı parçalayıp, tereyağıyla birlikte eritip, kekin üzerine döküyoruz.
Kuru meyve, ceviz ve antep fıstıklarını ekleyip yoğurup bir kalıpta şekil veriyoruz. 
Üzerine tarifine uygun olarak hazırladığımız bitter çikolata sosunu döküp servise hazır hale getiriyoruz.


Biraz kalorili ama portakal, çikolata ve antep fıstığına kim hayır diyebilir ki?


Bu tarifimi, "Tombul Tarifler" isimli blogun sahibesi Sevgili Elif arkadaşıma "çay kahve bahane" etkinliği için gönderiyorum.

Herkese sevgilerle...

Karamelli Ve Kıtır Cevizli,Fındıklı, Bademli Kek



Dün özlemle eski resimlere bakarken bu şirineyi görünce nasıl mutlu oldum anlatamam. Bu kadar güzel bir gülüş var mı acaba diye düşündüm. Annemleri uğurlamaya gitmiştim, hatırlarsanız kutsal topraklar için. Bu şirine annemlerin kiracılarının minnoşu. Bizim biricik neşemiz. Baba hasretini annesinin rahmine düştüğü andan itibaren hisseden ama gülücükleriyle o minicik haliyle şimdiden dünyaya meydan okuyan şirinem benim.

Eğer içinde umudunuz sönmüşse size tavsiyem bu gülüşe bir bakıp, oh be demeniz.

Bu gün sizlerle değişik bir tarif paylaşacağım. Aslında bunu yapalı hayli zaman geçti ancak tarifi vermeyi unutmuşum. Dün fark ettim.

Karameli sevmeyen yoktur diye düşünüyorum. Bu tarifi de internetten farklı sitelerden buldum. Biraz katkıda bulunarak kendi tarifimi yaptım.

Malzemeler:

Kek için:
  • 3 adet yumurta
  • 150 gr marmarin
  • yarım su bardağı kakao
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
Karameli için:
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı su
  • yarım su bardağı ceviz
  • yarım su bardağı badem
  • yarım su bardağı fındık
Hazırlanışı:

Kekini bildiğiniz kek gibi hazırlıyorsunuz. Ekstra tarif vermeyeceğim. Kekinizi hazırlamadan önce karamelinizi hazırlanmanız lazım. Şekeri ve suyu karamelize edin. Sonra kek kalıbınızı yağlı kağıtla kaplayın, üzerine kırıp kavurduğunuz badem, ceviz ve fındıkları ekleyip üzerine karamelinizi gezdirin. Son olarak da kek karşımınızı ekleyip 150 derece fırında pişirip ter yüz yapın. Kekiniz servise hazır. Farklı sunum arayanlar için enfes bir seçim.

Ama dikkat edin ki yanmasın çünkü ben birazcık yaktım::))


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...