Sayfalar

Bu Blogda Ara

Hamur işleri etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Hamur işleri etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

1-2-3 HOOOP POĞAÇA

Evet başlıktaki kadar kısacık bir sürede hazırlanabilecek bir poğaça bu gün ki tarifimiz. Puf mu puf, havalı mı havalı hem de yumuşacık olanlarından. İster pazar kahvaltılarınızı taçlandırın, ister yapın buzluğa kaldırıp hafta içinde de evdekilere süpriz yapın. Üç malzemeli kolay mı kolay bu tarif için malzemeleri saymaya ne dersiniz.

MALZEMELER:

-3 paket hamur kabartma tozu
-2 su bardağı yoğurt
-1 su bardağı sıvıyağ
-aldığı kadar un
-tuz

İçi için:
-2 adet haşlanmış patates
-1 su bardağı lor peyniri
-1 demet maydanoz
-Tuz

Üzeri için:
- 1 adet yumurta
- Galeta unu



Hazırlanışı:

Önce sıvı malzemeleri karıştırma kabına alıp birbiriyle özdeşleşecek kadar yoğuralım. Üzerine un ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur elde edelim. Sonra iç malzemeleri hazırlayıp dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğünde hamurlar kopartıp yuvarlayıp şekil verelim. Üzerine yumurta sürüp galeta unu atıp üzeri kızarana kadar 180 derecede pişirelim.

Çatlak görüntüsünün altında pofidik bir lezzet yatıyor. Hadi hanımlar ev halkını sevindirelim...Afiyetle...Musmutlu haftalar...




NALAN ŞEFİN SAC BÖREĞİ

Kışın soğunu iyiden iyiye hissetmeye başladığımız yeni bir günden hepinize  sıcacık kucak dolusu selamlar. Malum bizim memleket kışı geriden takip eder. Kasım, aralık mevsimleri de sonbahar tadında geçer. Yapraklar sararsa da doğa hep yeşil kalır.

Bu kadar hava attıktan sonra size tarifimden bahsetmek istiyorum. Bizim oralarda gelen her misafire özene bezene hazırlanır. Pratiktir ama el becerisi ister. Ege de Akdenizde gezerken yol kenarlarında, sahillerde kısacası her yerde karşınıza çıkar. Muazzam bir kahvaltı, aperatif bir öğlen yemeği, 5 çayının yoldaşı, hafif bir akşam yemeği seçeneği olabilir.  Otlusu, peynirlisi, patateslisi, kıymalısıyla bu günkü tarifimiz sac böreği.

Sac böreği tarifi veriyorum diye hava atacak değilim çünkü bu tarif, bir arkadaşım tarafından gözünün nuru annesine yapıldı. Kahkahaları, neşesi ve içtenliğiyle bu tarif için sevgili Nalan Hanım'a kocaman bir teşekkürü borç biliyorum. Şimdiden marifetli ellerine sağlık. Umarım siz de yemiş kadar olup, böreklerin sıcaklığını parmaklarınızda hissedersiniz.


MALZEMELER:

Hamur için:
  • 1 kg un
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • tuz
  • su
İç harcı için:
  • 1 kg ıspanak
  • 1 demet ısırgan otu
  • 500 gr lor peyniri
  • tuz
Üzeri için 2 su bardağı zeytin yağı, tereyağı

HAZIRLANIŞI:


Öncelikle hamuru hazırlayın. Tüm malzemeleri hamur teknesine koyup alığı kadar su ile cıvık bir hamur yoğurup, hamuru biraz dinlenmeye alın.



Daha sonra iç harcı için ıspanak ve ısırgan otunu incecik doğrayın, üzerine lor peyniri ve tuz ilave edip tüm malzemeler özdeşlenene kadar karıştırın. Bir yemek kaşığı zeytin yağı, biraz toz biber ve kimyon da eklenebilir.




Sonra dinlenen hamurdan açacağınız yufkaların büyüklüğüyle orantılı bezeler hazırlayıp, yufkalarınızı açın. Yarım daire olacak şekilde iç harcınızı yufkaya yerleştirip kapatın. İç harcınızın yufkayı delmemesine özen gösterin. Sonra tersyüz pişirip ocaktan indirip zeytin yağı ile böreğin her iki tarafını da yağlayın. Arzu edenler zeytin yağının içine 1-2 yemek kaşığı tereyağı da ilave edebilirler...


Sac börekleriniz hazır. Parmak uçlarınız biraz yanabilir ama, yerken kendinizi Ege'de, bir sahilde, dalga sesleri eşliğinde hissetmeniz acınızı biraz hafifletebilir. Tarif ve görseller için alkışlar Nalan hanıma... Teşekkürler...Musmutlu bir haftasonu dileklerimle...





Çilek Soslu Cheesecake


Bahar yüzünü gösterdi diye midir bilinmez bu dört günlük tatil beni bir türlü kesmedi. Tatlı yesem olmadı, tuzlu yesem içimdeki boşluğu bir türlü doldurmadı. Ekşiye annemlerde yediğim eriklerle göz kırptımsa da nafile, bir türlü olmadı.

Ne tatlıydı istediğim ne de tuzlu. Böyle ortada, biraz mayhoş, biraz kıtır, biraz yumuşak birşey.

Dolaştığım sitelerde hep gözümü korkuttu cheesecake tarifleri benim. Hep çok zahmetli, hep çok riskli bir tarifmiş gibi geldi. Ama sürekli tatma isteği oluşturdu bende kendini.  Hal böyle olunca ben de girdim mutfağa ve başladım be nefis tarifi uygulamaya. Peynirle tuzluyu, krema ve şekerle tatlıyı, çilek sosuyla ekşiyi damağımda buluşturdum.

Bulduğum tariflerde ya süzme yoğurt, ya labne peyniri ya da krema vardı. Hepsini deneme kararı aldıktan sonra ben ilk tercihimi krema ve labneden yana kullandım. sonuçta kendime ait bir tarif çıktı ortaya.

"Omnom nom homurtularınızı duyar gibiyim,
Sizi çok bekletmek değildir niyetim,
Hadi o zaman hanımlar ne duruyorsunuz,
Cheesecake tarifimize geçelim."

Not: Bu şiir gibi dörtlüğü, çok şiddetli bir baş ağrısı çektiğim halde suratımdaki şaşkın tebessümle nasıl yazabildim şaşırdım doğrusu. Mutluluğuma sağlık:))


Malzemeler:

Tabanı için:
  • 1,5 paket burçak bisküvi
  • 100 gr tereyağı
İç dolgusu için:

  • 450 gr labne
  • 200 ml krema
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 3 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı toz şeker
Üzeri için:
  • 250 gr çilek
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
Hazırlanışı:

Önce bisküvileri rondodan geçirip un haline getiriyoruz. Ardından soğuk tereyağını ekleyip yoğun kıvamlı bir hamur elde ediyoruz. Bu hamuru kalıbımıza döküp kenarlarını kapatacak şekilde sıkıca bastırıyoruz. Hamurun kalıba sıkıca yerleşmesinde fayda var.

Daha sonra iç dolgusu için önce labne peyniri düşük ayarda birazcık çırpıyoruz. Hemen ardından kremayı ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Nişasta, şeker, ve vanilyayı ekleyip, 3 yumurtayı tek tek kırıp azıcık karıştırıp kalıba döküyoruz. Önemli olan her yumurtanın tek tek kırıldıktan sonra azıcık çırpılıp eklenmesi.

Hazırladığımız cheesecake'i önceden ısıtmış olduğumuz 180 derece fırında 45 dakika kadar pişmeye bırakıyoruz. İç dolgu tüm bu malzemelerle birazcık cıvık oluyor ama bu sizi yanıltmasın. Piştikçe harika bir kıvam alıyor. Pişince fırından çıkartmak yerine ılıyana kadar fırının içinde bekletip öyle soğutun.

Üzeri için ise ayıklayıp yıkadığınız çilekleri blendırda çekin. Bir tencereye şeker ve çilek püresini, hemen arkasından mısır nişastasını ekleyip pişirin. Soğuyan ceheesecake'in üzerini bu sosla kaplayın. Ceheesecakeinizi muhakkak soğuk olarak servis yapın.


İlk denememde bu kadar lezzetli bir tarifi tutturmuş olmanın mutluluğuyla birlikte herkese baş ağrısız bir gün diliyorum.(Benimkisi hala çok şiddetli de::)







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...