Bahar yüzünü gösterdi diye midir bilinmez bu dört günlük tatil beni bir türlü kesmedi. Tatlı yesem olmadı, tuzlu yesem içimdeki boşluğu bir türlü doldurmadı. Ekşiye annemlerde yediğim eriklerle göz kırptımsa da nafile, bir türlü olmadı.
Ne tatlıydı istediğim ne de tuzlu. Böyle ortada, biraz mayhoş, biraz kıtır, biraz yumuşak birşey.
Dolaştığım sitelerde hep gözümü korkuttu cheesecake tarifleri benim. Hep çok zahmetli, hep çok riskli bir tarifmiş gibi geldi. Ama sürekli tatma isteği oluşturdu bende kendini. Hal böyle olunca ben de girdim mutfağa ve başladım be nefis tarifi uygulamaya. Peynirle tuzluyu, krema ve şekerle tatlıyı, çilek sosuyla ekşiyi damağımda buluşturdum.
Bulduğum tariflerde ya süzme yoğurt, ya labne peyniri ya da krema vardı. Hepsini deneme kararı aldıktan sonra ben ilk tercihimi krema ve labneden yana kullandım. sonuçta kendime ait bir tarif çıktı ortaya.
"Omnom nom homurtularınızı duyar gibiyim,
Sizi çok bekletmek değildir niyetim,
Hadi o zaman hanımlar ne duruyorsunuz,
Cheesecake tarifimize geçelim."
Not: Bu şiir gibi dörtlüğü, çok şiddetli bir baş ağrısı çektiğim halde suratımdaki şaşkın tebessümle nasıl yazabildim şaşırdım doğrusu. Mutluluğuma sağlık:))
Malzemeler:
Tabanı için:
- 1,5 paket burçak bisküvi
- 100 gr tereyağı
İç dolgusu için:
- 450 gr labne
- 200 ml krema
- 2 yemek kaşığı mısır nişastası
- 3 yumurta
- 1 paket vanilya
- 1 su bardağı toz şeker
Üzeri için:
- 250 gr çilek
- 2 yemek kaşığı mısır nişastası
- 2 yemek kaşığı toz şeker
Hazırlanışı:
Önce bisküvileri rondodan geçirip un haline getiriyoruz. Ardından soğuk tereyağını ekleyip yoğun kıvamlı bir hamur elde ediyoruz. Bu hamuru kalıbımıza döküp kenarlarını kapatacak şekilde sıkıca bastırıyoruz. Hamurun kalıba sıkıca yerleşmesinde fayda var.
Daha sonra iç dolgusu için önce labne peyniri düşük ayarda birazcık çırpıyoruz. Hemen ardından kremayı ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Nişasta, şeker, ve vanilyayı ekleyip, 3 yumurtayı tek tek kırıp azıcık karıştırıp kalıba döküyoruz. Önemli olan her yumurtanın tek tek kırıldıktan sonra azıcık çırpılıp eklenmesi.
Hazırladığımız cheesecake'i önceden ısıtmış olduğumuz 180 derece fırında 45 dakika kadar pişmeye bırakıyoruz. İç dolgu tüm bu malzemelerle birazcık cıvık oluyor ama bu sizi yanıltmasın. Piştikçe harika bir kıvam alıyor. Pişince fırından çıkartmak yerine ılıyana kadar fırının içinde bekletip öyle soğutun.
Üzeri için ise ayıklayıp yıkadığınız çilekleri blendırda çekin. Bir tencereye şeker ve çilek püresini, hemen arkasından mısır nişastasını ekleyip pişirin. Soğuyan ceheesecake'in üzerini bu sosla kaplayın. Ceheesecakeinizi muhakkak soğuk olarak servis yapın.
İlk denememde bu kadar lezzetli bir tarifi tutturmuş olmanın mutluluğuyla birlikte herkese baş ağrısız bir gün diliyorum.(Benimkisi hala çok şiddetli de::)