Sayfalar

Bu Blogda Ara

Çorbalar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Çorbalar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

Tandır Usulü Beğendili Et

Bir önceki yazımda anlatmıştım, bu ayın en sevdiğim taraflarından biride dostlara sofralar kurmak. İşte hafta sonu eşimin kardeşini davet ettik. Böylelikle de ilk soframızı kurmuş olduk. Bu hafta sonu iki masa kurduk ama maalesef birini fotoğraflama şansım olmadı.

İki tane melekleriyle gelerek zaten evimiz şenlenmişti, sonrasında ise uzun bir yemek, o balkon senin bu balkon benim sahura kadar süren muhabbetler... Sevgili İrem'in hayalini gerçekleştirmek için sahura kadar oturduk ve sahuru birlikte yaptık. Onun keyfi ise apayrıydı. Tabi herkesin bir gözü uyuyordu...


Ne ikram ettiğime gelecek olursak:

  • Nohutlu Yayla Çorbası
  • Mantı
  • Tavuklu Sezar Salatası
  • Nohutlu Pilav
  • Beğendili Et
  • Patlıcan Sos
  • Meyve 
  • İftar Tabağı
  • Haşhaşlı İrmik Tatlısı
Çoğunu zaten sofralarınızdan biliyorsunuzdur ama özellikle tarif isteyen olursa verebilirim.
Ben bu gün sadece beğendili etin tarifini vereceğim.

Malzemeler:
  • 1 kg dana eti, sinirsiz ve yağsız
  • tuz, karabiber
  • 2 diş sarımsak
  • tereyağı
Beğendi için:
  • 2 su bardağı süt
  • 3 çorba kaşığı un
  • 3 çorba kaşığı tereyağı
  • 3 adet patlıcan, çekirdeksiz
  • 1 çay bardağı kaşar peyniri
  • Yarım muskat rendesi
Hazırlanışı:

Öncelikle + işareti oluşturacak şekilde iki adet yağlı kağıdı bir tepsinin içine yerleştirelim. Sonra etlerin bir kısmını dizelim tuz ve karabiber ekleyip, rastgele sarımsak ve tereyağ parçalarını dizelim. Sonra kalan etleri tekrar üstlerine dizip aynı işlemi onlar için de uygulayalım.Hava almayacak şekilde kapatıp 4 saat 150 derece fırında pişirelim. Sonra ise beğendisini hazırlayıp sıcak olarak servis yapalım. Beğendiyi daha önce anlatmıştım. Aslında et yemekleri için vazgeçilmez bir lezzet. Ama bence iyi bir beğendi için muhakkak muskata ihtiyacınız var. Bir de patlıcanların kesinlikle çekirdeksiz olması gerekiyor.

Geriye ise bu eşsiz lezzeti yemek düşüyor. Aslında eşim dışarıda tandır yaptırmak istiyordu ancak bu şekilde ben de aynı sonuca ulaştım. Karabiber, sarımsak ve tereyağı ete apayrı bir lezzet vermeye yetti de arttı bile.


Biz çok keyifli saatler geçirdik soframızda, darısı kocaman kocaman ailelerin başına...

Mutlu haftalar...

Yayla Çorbası ve Köy Ekmeği


Nasıl geçtiğini anlayamadığım bir haftanın ardından herkese merhaba diyorum. Aniden Muğlaya gidip gelmek zorunda kaldım. Gidişim hem iyi oldu hem de kötü oldu. Araç değiştirmek çok yoruyor insanı. Giderken öyle çok yoruldum ki, gelirken de sürekli uyudum. Yolculuğun en iyi tarafı ise İncir Kuşları isimli kitabı bitirmem oldu. Daha öne Ayşe KULİN'in Sevdalinka'sını okuyup günlerce savaş üzerine düşünmüştüm. Kitapta anlatılanlardan bazılarını kafamda resimleyip uzun süre etkisinden kurtulamamıştım. İncir Kuşları da beni çok hüzünlendirdi. Kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.

Muğla yine çok güzeldi. Her yer yemyeşildi. Hava ılık ve güneş çok cömertti.

Bu yorgunluğu atmam uzun sürse de bundan kurtulmanın en iyi yolu şöyle sıcak bir çorba, yanında da mis gibi köy ekmeği ve bol yeşilli bir salata. Bazı sabahlarda bile çorba içmeyi tercih ediyorum ben, hem de severek.

İçtikçe içimi ısıtan, ekmeği bandıkça daha da çok yediren bir çorba tarifi vereceğim bu gün sizlere. Eminim ki hepinizin vazgeçemediği bir tariftir yayla çorbası.

Malzemeler:
  • 5 su bardağı su
  • 1 kahve fincanı pirinç
  • 1kahve fincanı un
  • 1 adet yumurta
  • 2 su bardağı süzme yoğurt
  • üzeri için nene ve tereyağı
Hazırlanışı:
5 su bardağı suyu bir tencereye katıp, pirinçleri ekleyip pişmeye bırakıyoruz. Ayrıca bir kapta un yoğurt ve yumurtayı iyice çırpıp, kaynayan sudan ekleyip incelmesini sağlıyoruz. Sonra tüm karışımı suya ekleyip pişiriyoruz. Üzerine tereyağında naneyi yakıp çorbamızı sıcacık servis ediyoruz.


 Bu ekmeği siyah zeytin ve beyaz peynirle yemeyi çok seviyorum. O kadar lezzetli ki ekmeği tek başına yiyebilirsiniz. Herkese mutlu bir hafta diliyorum.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...