Sayfalar

Bu Blogda Ara

Papara


Ekmek.
Sofraların baştacı, yemeklerin olmazsa olmazı...
Ne karnımız doyar onsuz, ne de yediklerimizden zevk alırız.
Ekmek...
Mis gibi buğday kokusuyla yoğun bir sevgi barındırır hamurunda. Sıcacık sofralar kurulur onunla...

Ekmek...
Her gün bir kaç dilimini çöpe attığımız, sokaklarda milyonlarca aç yatanı düşünmeden israf ettiğimizi biricik nimetimiz...

Bu günlerde gündemde epey yer kaplayan ekmek israfı için siz ne düşünüyorsunuz? Her gün sadece ülkemizde değil tüm dünyada milyarlarca insan bir lokma ekmeğe muhtaç, aç bir şekilde uykuya dalmaya mahkum oluyor. Allah'ın verdiği bu en güzel nimeti biz ise hiç düşünmeden çöpe atıyoruz. Çöplerimizi bir karıştırsak herhalde en çok ekmek olduğunu içimiz acıyarak öğreniriz. Böyle eleştiriyorum ama ben de zaman zaman maalesef çöpe ekmek atıyorum. Bir zamanlar balkonlara kuşlar için ufaklayıp bırakıyordum ama komşulardan şikayet gelince onu da yapmaya korkar oldum.

Bu kadar sözün ardından ise size küçük bir teklifim var. Eğer birisi Bir adım atarsa, küçücük bir adım, belki bu ekmek israfının biraz önüne geçilebilir. Bunun için ne mi yapacağız, Her hafta bayat ekmeklerimizi değerlendirip, özenli bir tarif hazırlayıp, burada yayınlayacağız. Her hafta dedimse, evinizde her hafta artan ekmekleri buzdolabında muhafaza ederek, sofralarınıza bayat ekmekleri yemeklerinizi koymanızı isteyeceğim sizden. Yaptığınız tarifleri bana yolladığınız takdirde burada paylaşmaya çalışacağım. Olabildiğince bu konuyu basına taşımaya çalışacağım. Biz eğer bir adım atarsak, ülkemizde yaşanan bu israfın da bir nebze olsun önüne geçeceğiz.

Ekmek israfına dur demek için ilk adımı ben atıyorum. Sizlerle Konya usulü papara tarifini paylaşıyorum.

Malzemeler:

  • 5 adet dana kaburga
  • 5 su bardağı su
  • 5 dilim bayat ekmek
  • 1 kase sarımsaklı yoğurt
  • 250 gr dana kuşbaşı
  • tereyağı
  • sarımsak
  • zeytinyağı
  • isteğe bağlı karışık baharatlar
Hazırlanışı:

Kaburgaları 5 su bardağı suyun içinde en az 2 saat kaynatıyoruz. Kaynattığımız kaburgaları suyundan çıkartıp ayırıyoruz. Sonra sarımsakları havanda döğüp üzerine karşık baharatlar ve zeytin yağını gezdirip macun haline getiriyoruz. Macun haline gelen karışımı bir fırça yardımıyla ekmeklerin üzerine sürüp 10 dakika önceden ısıttığımız fırında bekletiyoruz. Bu arada dana kuşbaşı etlerimizi tereyağında yüksek ateşte çeviriyoruz. Fırında çıkarttığımız ekmekleri dilimleyip borcama alıyoruz. Ekmeklerin üzerine ılıyan et suyunu, onun üzerine sarımsaklı yoğurdu, üzerine kuşbaşıları ekleyip, baharatlarla sıcak bir şekilde servis yapıyoruz. Ben ekmekleri aromalandırmayı tercih ettim. Bayatlamış olan koku gitmiş yerine enfes bir sarımsak kokusu gelmişti.




Şimdi sıra sizde hanımlar, bu gün bu israfın önüne geçmek için siz ne yaptınız?

Yaptıklarınızı gönderin attığınız bir adım için ben de bir adım atayım. Hazırladığınız bayat ekmekli tarifleri bana gönderin, sitemde duyurayım, tarifiniz başkalarının sofralarına da konuk olsun. Böylece hem sürpriz bir hediye kazanma şansınız olsun, hem birlikte kazanalım, hem de Ülkemiz...





5 yorum:

  1. Bayat ekmekleri değerlendirme konusunda bende sizinle aynı fikirdeyim, ben bayatlamış olan ekmekleri fırında kurutup, rondodan geçirip galeta unu yapmış oluyorum, böylece hem bayat olan ekmekleri değerlendirmiş hem de güvenilir temiz şekilde galeta unu kullanmış oluyorum. Yemeğiniz nefis olmuş, olsa da yesem :) Ellerinize sağlık. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. bu çok güzel birşeye benziyor...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. DURMECİM ÇOK GÜZEL BİR ETKİNLİK OLMUŞŞ,HERKES BENCE EKMEK ISRAFINDAN KAÇINMALI VE BAYAT EKMEKLERİNİ DEĞERLENDİRMELİ..ELLERİNE SAĞLIK PAPARAN ÇOK GÜZEL OLMUŞ..

    YanıtlaSil
  4. küçükken hatırlıyorum annem yapardı bundan ve yemeğe doyamazdık....

    YanıtlaSil
  5. tebrikler bizde geçen seneden beri böyle bir kampanya yürütüyoruz hatta bununla ilgili kitap çalışmamız vardı

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...