Sayfalar

Bu Blogda Ara

İmam Bayıldı

Yaz mevsimi gelse de patlıcanlar tabaklara gelse diye beklerim ben. Şöyle sarımsaklı yoğurt eşliğinde kızartması mı desem, yoksa domates soslu patlıcan mı? Beğendili kebap mı, yoksa közlenmiş salatası mı?

Patlıcanı çok seven birisi olarak her çeşidini çok seviyorum. Yazları annem denize giderken bir tencere imam bayıldı yapardı muhakkak. Üzeri maydanozla örtülmüş, sarımsaklı domates soslu, nar gibi kızarmış bir tencere imam bayıldı. Düşününce fark ettim ki ben hiç imam bayıldı yapmadım bu güne kadar. Annemin yapıp da benim ayıla bayıla yediğim bu yemeği bir de kendim pişirmek istedim.


Malzemeler:
  • 5 adet patlıcan
  • 2 adet büyük boy soğan
  • 5 adet çarliston biber
  • 5 diş sarımsak
  • bolca domates
  • 1 adet küp şeker
  • üzeri için maydanoz
Hazırlanışı:

Ben patlıcanlarımı uzun dilimler halinde kızarttım daha pratik olduğum için. Patlıcanları alacalı soyup uzun uzun dilimleyin ve kızartın. Sonra bir tavaya irice doğradığımız soğanları, sarımsakları ve biberleri atıp kavurun, Domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayın ve soğanlara ekleyin.son olarak da şekerini ekleyip pişirin. Kızarttığımız patlıcanları tencereye dizip, içlerini harçla doldurun. Artan harcı da tencereye döküp, düşük ısıda 20 dakika pişirin. ılık olarak servis yapın...


Yaz geldiği için bol patlıcanlı tarifleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. Eğer siz de benim gibi bir patlıcan severseniz beni izlemeye devam edin.

Mutlu Haftalar...

3 yorum:

  1. bende bayıldım:)))
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. PATLICANLA YAPILAN HER YEMEĞİ BÜYÜK BİR KEYİFLE YERİM,İMAM BAYILDI DA ONLARDAN BİRİ ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

    YanıtlaSil
  3. İmam bayılırmı bilemem lakın ben bu lezzete baylıyorum..
    Soğuk soğuk pek de güzel oluyor yaz sıcagında.
    Ellerıne sağlık bereketı ile..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...