Sayfalar

Bu Blogda Ara

Kestaneli Pilav ve Poşette Hindi


Pek adetimiz değildir aslında yılbaşında hindi yiyelim. Ama eşim çok isteyince sıvadım kolları bu yıl başında hindi pişirmeye. Öncelikle şunu belirteyim ki daha önce birkaç defa yemiştim hindiyi. Bir döner bir de tandır olarak buğuda pişmiş sebzeler eşliğinde. Tandır olanını çok beğenmiştim ama tat olarak tavuktan pek ayırt edememiştim.

Ancak şimdi kendim pişirince anladım ki eti tavuk etinden daha yumuşak. Aldığım hindiyi güzelce yıkayıp, tuz bile eklemeden fırın poşetinin içine koyup 3,5 saat fırında pişirdim. Sonra poşetini çıkartıp himalaya tuzu ile tuzladım ve birazcık da öyle fırında beklettim. Hindi için yaptığım tek şey bu oldu.

Eşim istediğinde pilavla doldurmayı teklif ettim. Ama o malesef benim ilk tavuk dolmamı beğenmediği için hindiyi riske atmak istemedi. Aslında ilk tavuk dolmamı ben de beğenmemiştim.:))

Ben de bu güzel, nar gibi kızarmış, yağlarından ayrılmış hindinin yanına güzel bir kestaneli pilav yaptım. Pilavın tarifini daha önce vermiştim. Merak edenler bakabilirler. Bu kez farklı olarak pilavımın içine knorun yeni çıkan tavuk suyunu, badem ve kuş üzümünü ekledim. Sonuç çok harika oldu. Başbaşa olduğumuz yuvamızda iki kişilik soframızda bu enfes ikilinin yanına ne gider diye düşündüm ve güzel bir kış salatası hazırlayarak sofrayı tamamladım. Hindinin derisi çok inceydi. Tüm yağlarından ayrıştı ve çıtır çıtırdı.





Biz afiyetle yedik, yapmak isteyenlere de şimdiden afiyet olsun...

2012 yılına hasta olarak girdim. Umuyorum ki kısa sürede iyileşirim. Herkese, sağlıklı, huzurlu, mutluluk dolu ve bol kazançlı bir yıl diliyorum.

10 yorum:

  1. çok güzel olmuş bende iç pilavlı tavuğumu yarın yayınlıyacağım:))
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. geçmiş olsun canım Rabbim acil şifalar versin, hindi ne güze kızarmış öyle, fırın poşeti olayına bitiyorum ben hem temiz hem leziz eline sağlık:))

    YanıtlaSil
  3. ellerıne sağlık canım harıka olmuş tavuk da güzel kızarmıs

    YanıtlaSil
  4. Şirince tatlar, teşekkür ederim canım.

    Zeymuran ve Sarı Mutfak-Hande tavuk değil canlarım, kızaran hindi:))

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık.Nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. geçmiş olsun canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  7. geçmiş olsun tatlım.hindi ise harika görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim Elifcim,
    Teşekkür ederim Basittarifler,
    Teşekkür ederim Pempe Kekik.

    Hepinize sevgilerle..

    YanıtlaSil
  9. salata da dahil hepsi nefis olmuş, pilav harika, fırın poşette pişen herşey nefis , ve yeşil olan sebzeler de :) süper bir menü olmuş. ellerine sağlık.

    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  10. Öncelikle geçmiş olsun. Hindi nefis görünüyor ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...