Sayfalar

Bu Blogda Ara

Şebit Yağlama


Güneş yüzünü gösterdikçe daha bir mutlu daha da enerjik oluyorum. Neyse ki bu sene daha çok güneşli günler görüyoruz.

Televizyonda, internette çeşitli yemek programlarında, kitaplarda görüp, uzun zamandır yapmak istediği bir tarifi deneme fırsatım oldu. aldığım tariflerin hemen hemen hepsinde hamurunu kendileri hazırlamışlardı. Ancak ben son günlerde çok fazla yoğun günler geçirdiğim için hamuruyla uğraşmaktan korktum. Üşendim diyelim daha doğrusu. Ben de marketten aldığım lavaşlarla tarifi uygulamaya karar verdim.

Lavaşları tavada ısıtınca arası açılıyor, hafif çıtırlaşıyor. Kıymalı harçını ise zaten tek başına çok lezzetli buluyoruz.
Kıymalı harcı ve çıtır çıtır olmuş lavaşları buluşturup, üzerine hafif sarımsaklı bir yoğurt ekleyince yemeye doyamadığımız bir lezzet çıktı ortaya.

Malzemeler:
  • 5 adet lavaş (kalınlığını istediğiniz kadar ayarlayabilirsiniz)
  • 500 gr kıyma
  • 2 adet soğan
  • 3 adet domates
  • 3 adet yeşil biber
  • 3 adet kapya biber
  • 1 kase yoğurt
  • 2 diş sarımsak
  • tuz, karabiber, kimyon, kekik, kırmızı toz biber
Hazırlanışı:

Önce kıymalı harcımızı hazırlıyoruz. Soğan ve biberleri küp küp doğrayıp kavuruyoruz. Sonra içine kıymayı ekleyip pişene kadar kavurmaya devam ediyoruz. son olarak domates  ve baharatlarını ekleyip harcımızı tamamlıyoruz.



Sonra tavada ısıttığımız lavaşları bir kat lavaş bir kat kıymalı harç olacak şekilde üst üste dizip, son olarak sarımsaklı yoğurtla servise hazır hale getiriyoruz. Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. ellerıne sağlık canım cok guzel olmuş

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Zeymurancım...

    YanıtlaSil
  3. Ah memleketimin yağlaması!..Laf aramızda bende üşenip hamurunu hazır alırım hep:))Enfes görünüyor ellerinize sağlık....Limon çiçekleri..Http://havvadansudan.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. ohh miis mis..:)
    iki kere yedim ve mest oldum:)ellerine sağlık canım..
    sevgiler..
    :)

    YanıtlaSil
  5. hepinize çok teşekkürler ve bol sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Bu nasıl birşey inanamadım. elleriniz dert görmesin. bayıldım valla. Sevgiler:)))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...