Sayfalar

Bu Blogda Ara

Keçi Peynirli, Kıymalı Ve Biberiyeli Tuzlu Tart


Hafta sonlarını çok seviyorum, hele de önceden planlayıp da misafirlerim olunca ve ben kendimi mutfağa atınca daha da çok seviyorum. Değişik lezzetler denemeye, onları başkasına tattırmaya bayılıyorum. Dergilerde, internette, televizyonda gördüklerimi soframa taşımayı çok seviyorum.

Uzun süredir hem nette hem de birkaç dergide bu tuzlu tart çeşitlerini görüp görüp yapmak istiyordum. Kısmet bugüneymiş.

Önce görüntüsüyle beni cezbetti bu tart. Peynirli, cherry domatesler, taze kekik kokuları, enfes sarımsaklar... her görüşümde ağzımda tatlarını hissettim neredeyse. Peynirlerin domatesle ve kekik dallarıyla, ya da biberiye veya çeşitli baharatlarla çeşnilendirilmesi... ve daha neler neler.

Yedikten sonra şundan emin oldum ki ben bu tuzlu tart işini kesinlikler çeşitlendirmeliyim. Bu günlerde kafamda sürekli bunları geliştirmeye uğraşıyorum. Anlayacağınız sizi önümüzdeki günlerde farklı tuzlu tartlar bekliyor...

Şimdi tarifimize geçelim. Bu aslında tek bir tarif, hamurunu bir yerden aldım, malzemelerini ise başka yerlerden. Malzemelere benim de katkım var tabi.

Yaklaşık 1 yıldır yemeklerimde biberiye kullanmaya bayılıyorum. Biberiyenin o baştan çıkaran aromasını yemeklerimde kullanmak artık bir vazgeçilmez oldu benim için. Yemeğe gelen çoğu arkadaşımız "bu ette farklı bir şeyler var" deyip, içine ne eklediğimi soruyorlar. Ben de biberiyeyi anlatıyorum onlara uzun uzun. Şu günlerde ise muskata takıldım. Onun da yakında anlatacağım.


Malzemeler:
Hamur için:
  • 1-1/2 su bardağı un ( tam tahıllıyla karıştırabilirsiniz.)
  • yarım çay kaşığı tuz
  • 150 gr küp küp doğranmış tereyağı ya da margarin
  • 2 yemek kaşığı soğuk su (çok soğuk olmalı)
Üzeri için:
  • 1 adet domates
  • 1 adet mor domates
  • 1 adet kapya biber
  • 150 gr kadar kavrulmuş kıyma
  • 100 gr keçi peyniri
  • 100 beyaz peynir
  • 2 adet büyükçe mantar
  • taze biberiye yaprakları
  • kekik
  • yarım çay bardağı ceviz
  • yarım çay bardağı zeytin yağı
Hazırlanışı:

Önce kıymayı iyice kavuruyoruz. Birazcık çıtır olabilir. Sonra domateslerimizi ve biberimizi doğrayıp bir kenara kaldırıyoruz. Tüm iç malzemelerimizi hazırladıktan sonra hamurumuz için kolları sıvıyoruz. Ben bir bardak beyaz un ve yarım bardak tam buğday unu kullandım. Unu bir kalıba döküp iyice soğuttuğumuz tereyağı, su ve tuzu yoğurup yumuşacık bir hamur elde ediyoruz. Ben tart kalıbı kullanmadım. Biraz daha ince ve büyük bir kalıp olsun istedim. Hamuru pizza hamuru gibi açıp üzerine önce domates ve biberi, sonra mantarı, kıymayı ve cevizi, sonra peynirleri son olarak da biberiyeleri harmanlayıp tamamlıyoruz. En son olarak da o enfes tadı yani zeytin yağını ekliyoruz. Yağ miktarı gözünüze fazla gelmesin. İnanın çıtır hamurlu, bol aromalı, enfes bir lezzet çıkacak ortaya. Son olarak önceden ısıttığımız fırında 30 dakika kadar pişirip ılık servis yapıyoruz.

Bu tart çok zengin bir aromaya sahip. İçinde enfes çeşniler barındırıyor. Cevizler, kıyma ve hamur çıtır çıtır, biberiye ve domatesin birbirine uyumu ise tartışılmaz.Siz de eğer bol çeşnili bir lezzet arıyorsanız bu tarifi mutlaka deneyin derim.


 Misafirlerden arta kalan 2 dilimi ise sabah kahvaltımızı şenlendirmeye yetti de arttı bile...




Son olarak bu tarifimi "çay,kahve bahane" etkinliği için Mutfak İncisi Emine Kaya'ya gönderiyorum.

Herkese mutlu haftalar diliyorum.

16 yorum:

  1. Çok sağlıklı bir kahvaltı sofrası.. Tart da cabası tabii :)Ellerinize sağlık...

    Sevgiler
    www.hobicoffee.com

    YanıtlaSil
  2. mımmm nefis gözüküyor,ellerine sağlık)beence en kısa sürede denenmeli)

    YanıtlaSil
  3. pizza gibi cok hos olmus.ellerine saglik.sevgilerle.

    YanıtlaSil
  4. Görüntüler süper...nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  5. keçi peynirini çok severim..eminim tatra çok yakışmıştır..ellerine sağlık canım:.sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş.Biberiye konusunda hemfikirim.Keçi peynirinde de öyle.Ellerine sağlık.Nefis bir tarif.

    YanıtlaSil
  7. Nefis olmuş, bende biberiyeyi çok kullanıyorum özellikle ekmeklerde.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Gelibolu17'nin düzenlediği
    "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 20 OCAK-6 ŞUBAT tarihleri arasında
    http://mutfakincisi.blogspot.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım...
    Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
    Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....
    “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”
    Muhammed Mustafa (s.a.v)
    Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :)
    Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Mutfak İncisi (Emine Kaya)'ne gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
    http://mutfakincisi.blogspot.com adresimde yayınlayacağım :)
    Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
  9. çok leziz olmuş durmeciğim hem çıtır hem de lezzetli. ellerine sağlık canım ben henüz biberiye ile tanışmadım bak şimdi daha bir merak ettim sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Biberiyeyi kesinlikle tavsiye ediyorum. Zaten zayıflatma özelliği olduğu ben yemeklerde kullanmayı faydalı buluyorum. Herkese kıymetli yorumları için teşekkür ederim. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  11. Etkinliğimize katkı ve destekleriniz için teşekkür ederim. Tarifinizi yayınladım. Her zaman ziyaretinizi ve katkılarınızı beklerim.

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık nefis görünüyor..hayırlı cumalar olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. İÇİNE KONULAN MALZEMELERLE ORTAYA NEFİS BİR LEZZET ÇIKTIĞINA EMİNİM.
    ZATEN GÖRÜNTÜDEN BELLİ OLUYOR LEZZETİ.
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  14. ne kadar zengin ,güzel bir tart olmuş ellerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  15. Vaoww diyorum:) HArika olmuş :)ellerinize sağlık Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. mmmmmmmm bayılırım.Muhteşem.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...