Sayfalar

Bu Blogda Ara

Mezeci

Ramazan ayıyla birlikte büyük sofralar kurulmaya başladı. Benim bu yıl ki tercihim meze ağırlıklı sofralar oldu. Az ama bol meze çeşitleriyle sofralarım daha bir lezzetli hale geldi. İşte size birbirinden farklı meze çeşitleri:

BİBERLİ MANTAR DOLMA




Malzemeler:

  • 1 kg mantar
  • 2 adet kırmızı biber
  • 2 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 1 su bardağı kaşar peyniri
  • tuz, karabiber
Hazırlanışı:
Mantarlar temizlenir saplarından ayrılır. Kararmaması için limonlu suya bırakılır. Biberler ve sarımsaklar küp küp doğranır. Tepsiye dizilen mantarların içerisine önce tuz ve karabiber serpilir ardından biberli ve sarımsaklı karışımla mantarların içi doldurulur. Son olarak üstlerine tereyağı paylaştırılır. Ben saplarını atmadım ince ince doğradım ve pişirdim.Son 5 dakikada da kaşar peynirini ekledim ve üzeri kızarıncaya kadar bekledim. Biz tadına doyamadık bakalım siz beğenecek misiniz?



KARIŞIK KIZARTMA


Bu aslında oldukça bilindik bir lezzet. Patatesler ve patlıcanlar küp küp, biberler ise jülyen doğranıp kızartılır. bir kasede sarımsaklı yoğurt hazırlanır. Yoğurda biraz mayonez eklenir. kızartmalarla karıştırılır. "dadından yinmez". Memleket esintisi olsun istedim.

BRUŞETTA


İnternette türlü türlü tarifleri var ama en pratik olanı bu sanırım. Domatesleri küp küp doğruyoruz. Kaşar peynirlerini de aynı şekilde doğradıktan sonra zeytin yağı ve tuzunu ekleyip harmanlıyoruz. ben bol kekik ve cevizle servis yaptım. hem sağlıklı hem de hafif bir lezzet oldu.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...