Sayfalar

Bu Blogda Ara

Kavurma

Herkese Merhaba öncelikle. Ramazan ha geldi ha gelecek derken Bayramına erişiverdik bile. Ve ben de bu gece uzun bir yolculuğa çıkacağım, canım aileme kavuşmuş olacağım. Ama gitmeden önce bir kaç tarif eklemek istiyorum.

İnsan oruç tutunca bütün gün yemeklerin hayalini kuruyor. Kim ne derse desin kimsenin asla hayır diyemeyeceği bir ikiliyle başlıyorum bu gün tariflerime:

KAVURMA VE SEBZELİ BULGUR PİLAVI




Bulgur pilavının tarifini daha önce vermiştim. Kavurmayı ise  ben bol baharatlı seviyorum. Son günlerde ise biberiyeye takmış durumdayım. hem tavuk hem de et yemeklerinde enfes kokusu ve harika tadıyla vazgeçilmezim oldu. Hem etin kokusunu bastırıyor, hem de hazmı kolaylaştırıyor. Ayrıca sanırım detoks özelliği de varmış. O zaman biberiyeden daha sağlıklısı var mı diye düşünmeden edemiyorum. Annem de bahçesinde yetiştirdiği için gelirken bana dallarıyla kırıp getirmiş. biraz buzluğa koyduk, biraz kurutup sakladık e bir dal da saksıya dikdik. Umarım tutar.

Ben kavurmamı önce süte ve kendi seçtiğim baharatlara yatırdım. Tabi birazcık da zeytin yağına. yumuşacık kavurmam hazır oldu.

Birazcık da aparetif bir şeyler deneyecek olursak;

YOĞURTLU MAKARNA




Malzemeler:

  • yarım paket makarna
  • 1 su bardağı bezelye
  • 1 su bardağı mısır
  • 1 su bardağı süzme yoğurt
  • 1 yemek kaşığı mayonez
  • 1 yemek kaşığı tereyeğı
  • 1 çay kaşığı kırmızı toz biber
  • 2 diş sarımsak
Hazırlanışı:

Makarna haşlanarak soğuması için bekletilir. Bezelyeler tereyağında kırmızı biberler kavrulur. Ben taze bezelye kullandım, önce biraz haşladım sonra kavurdum. Sarımsak, yoğurt ve mayonezi karıştırdım makarnanın üzerine döktüm. Bezelyeyi ilave ettim. Son olarak mısırı ilave edip servise hazır hale getirdim.


Son olarak bir tatlıyla sohbetimize son verelim. şerbetli tatlılarla aram pek iyi olmadığı için ben de sütlü tatlıları evirip çevirip çeşitlendirerek kendime seçenekler hazırlıyorum.

PUDİNGLİ PASTAM


Bu defa hazır puding kullandım. Pudingi pişirdikten sonra içine biskuvileri iri iri kıydım. Biraz fındık ve ceviz, biraz da damla çikolata ekledim ve karıştırdım. Botton kek kalıbının tabanına bolca hindistan cevizi döktüm. Üzerine karışımı döküp biraz buzlukta bekletip, dilimleyerek vanilyalı dondurmayla servis yaptım.



Bol neşeli, mutluluk dolu, huzurlu ve tabi ki sağlıklı bayramlar diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...