Sayfalar

Bu Blogda Ara

İslim Kebabı

Patlıcanı sevmeyen var mıdır bilmiyorum, ama sevmeyenlerin aksine ben çok seviyorum. Kırmızı etle yaptığım tüm yemeklerimi patlıcanla yiyebilirim. Ancak patlıcan beni çok şaşırtmıştı. Meğer patlıcan nikotin içeriyormuş:)) Sigarayla aynı etkiyi gösterir mi bilmem ancak ben çok severek yemeye devam edeceğim.

İşte şimdi de çok sevdiğim yemeklerden biri:



MALZEMELER:
  • 500 gr. kıyma
  • 5 adet patlıcan
  • yarım demet maydanoz
  • 2 dilim bayat ekmek içi
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay kaşığı tuz, karabiber, kimyon,pul biber
  • 1 adet orta boy soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 3 adet domates
  • 1 çay bardağı zeytin yağı
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 su bardağı kaynar su
  • köfte miktarınca kürdan
HAZIRLANIŞI:

Kıymamızı; ıslattığımız ekmek içi, kıydığımız soğan ve maydanozları, yumurtayı, sarımsağı ve baharatları ekleyerek yoğuruyoruz. 

Patlıcanlarımızı alacalı soyup ince ince uzunlaması dilimliyoruz. Tuzlayıp suyunu sıkıp, kızartıyoruz. 
Domateslerimizi yuvarlak yuvarlak doğruyoruz. 

Şekil verdiğimiz köftelerimizi de hafifçe kızartıyoruz.

Son olarak, önce iki tane patlıcanı + işareti şeklinde tepsiye koyuyoruz. Tam ortalarına bir tane köfte koyup sarmalıyoruz. Üzerine bir dilim domates geçirip, kürdanla tutturuyoruz. Malzememiz bitinceye kadar aynı işlemi uyguluyoruz.


Ve kaynar suyla salçayı sos haline getirip köftelerimizin üzerine döküp, 30 dakika önceden ısıttığımız fırında pişiriyoruz.

Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...