Sayfalar

Bu Blogda Ara

Bezelye Var Bakla Var

Mevsimin getirdiği tüm güzellikleri büyük bir zevkle soframa taşıyorum. Eskilerde insanlar herşeyi mevsiminde yerlermiş ve dolayısıyla daha az hastalık varmış o zamanlarda. Oysa şimdi kış ortasında karpuz, patlıcan, domates yazın ise hala pırasa portakal, mandalina yiyebilir haldeyiz. Karşı değilim, çok sık aralıklarla olmasa da ben faydalanıyorum bu nimetlerden, ancak yazdan kış için buzluğumu dolduruyorum. kışın da etli köy biberlerinin keyfini sürebiliyorum. Tazenin yerini tutmuyor ama yine de ihtiyacımı karşılayabiliyorum.



İşte şimdide biraz bakla ve bezelye attım buzlığuma, ara sıra misafirler ve kendimiz için alternatifler oluyor.

Ve tabiki de etli bezelye tarifimle devam ediyorum.

ETLİ BEZELYE
MALZEMELER:

  • 2 adet soğan
  • 2 adet domates
  • yarım kilo bezelye
  • 200 gr kıyma
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 tatlı kaşığı tuz, karabiber, kızmızı biber (isot), kimyon

HAZIRLANIŞI:

Önce kıymamız ve baharatlarımızı harmanlayıp minik köfteler yoğurup hazırlıyoruz. Sonra soğanlarımızı ve domateslerimizi küp küp doğrayıp, soğanlarımızı yağda pembeleşinceye kadar kavuruyoruz. Sonra salça ve domatesi ekleyip çevirdikten sonra bezelyelerimizi ekleyip susuz olarak biraz daha kavuruyoruz. Son olarak da hazırladığımız minil köftelerimizi dağılmayacak şekilde yerleştirip, bir çay bardağı su ekleyip çok düşük ateşte pişmeye bırakıyoruz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...