Sayfalar

Bu Blogda Ara

Fırında Tavuk ve Taze Patates

Tavuk eti yağsız, proteince zengin ve liflerinin kısa oluşu nedeniyle çiğnenmesi ve hazmı kolay olan bir gıda olup, ucuzluğu sayesinde bol miktarda tüketilebilecek yegane et kaynağıdır. Kaliteli ve dengeli beslenmemizde önemli bir rolü vardır tavuk etinin. İçerdiği protein sebebiyle bol hızlı ve ekonomik olarak sofralarımızı şenlendirmektedir.

Ülkemizin tavuk ihtiyacının büyük ölçüde karşılandığı bu bölgede şuana kadar bütün markaları denedim ben de soframda. Erpiliçte karar kılmışken daha sonra Keskinoğlunun ürünlerini de denedim. Tavuk aslında baharatlarla soslarla tatlandırılınca her zaman sofraların baş tacı. Ancak bazı ürünlerden pek verim alamıyorum.

Son olarak dün akşam Keskinoğlunun kalçalı butunu denedim ve tek kelimeyle bayıldık. Köy tavuğunun lezzetini çok iyi bildiğimden bu tada en yakın markanın bu olduğuna karar verdim. Ve iki kişilik soframızı büyük bir ziyafete dönüştürdüm.

Tek kelime ile uzun zamandır bu kadar lezzetlisini yememiştim.
Tavuklarımı da mevsimin nimeti olan taze patateslerle süsledim. Öğrendiğim kadarıyla patatesleri kabuklarıyla yılda sadece 1-2 ay süre içerisinde yiyebiliyormuşuz. E tabi patatesin de en çok yetiştirildiği bu yerde bu fırsatı da kaçıramazdım ve de değerlendirdim.

Tavuklarımı önde tepsiye yağlı yağıtla birlikte hiç tuz ve sos eklemeden fırına attım. Patateslerimi güzelce yıkayıp tavuklara ekledim ve 1 saat fırının ağzını açmadan pişirmeye bıraktım. Sonra pişmeye başlayan piliçlerime bıçakla bir kaç delik açtım. Bolca biberiye ekledim. Toz kırmızı biber, köri ve karışık baharat olarak aldığım italyan otlarından ekledim. Tavuklarımın üstüne açtığım deliklerden içeriye de bu baharat karışımından sokuşturdum. tuzladım ve biberleri de ekleyip yarım saat daha fırına sürdüm. yayılan kokulardan piştiğini anlayınca da ziyafet başladı.



Patatesler için süzme yoğurttan koyu bir sos hazırladım. Nane ve pul biber ekledim. Yanına da erişteli yeşil mercimekli bir çorba hazırladım.



Bol nar ekşili ve maydanozlu bir çorba oldu bizim için.

Eşimle birlikte diyet yapıyoruz. Eşim doktorun verdiği diyet listesiyle eve gelince aslında biraz bozulmuştum. Bu pek diyet gibi değil demiştim ve çok fazla gelmişti gözüme. Ama sağlıklı yaşam sürebilmek adına başladık uygulamaya. 3. ayımızı doldurduk. Ben çoğu zaman bozuyorum ama eşim 10 ben ise 6 kilo verebildik. Diyet listesinin aslında işimi kolaylaştırdığını da söyleyebilirim. Çünkü hem herşeyi pişirip yiyoruz, hem de çorbayı her gün tüketiyoruz. Sanırım bu bizim için vazgeçilmez bir yeme düzeni haline gelicek:)

İşte bu da diyeti bozduğum ve doktorun izniyle eşime de yedirdiğim pudinglerim. Tamamen doğal el yapımı.



Tatlıyı çok severim ben. Özellikle de ekler ve profitrol. İşte bu ihtiyacımı bastıracak bir çözüm de geliştirdim kendim için. Pudinglerime bolca mısır gevreği ekliyorum. Soğuyunca profitrol tadını çok iyi veriyor. Üzerini ise muz ve kremayla süsleyip, kalorisiz olmaz dedim ve afiyetle yedik:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...