Sayfalar

Bu Blogda Ara

Karnıyarık

yazın da gelmesiyle birlikte patlıcan sofralarımızda birden baş tacı oluverdi. Kimi zaman bifteklerin altında beğendi, kimi zamansa sarımsaklı domates soslu musakka oluverdi. Bazen közleyip sadece sarımsaklı yoğurt ve tereyağla buluşturduk patlıcanı, bazen ise karını yarıverdik...

Benim için bulunmaz bir lezzet, sebzelerin en güzelidir patlıcan. Bu sebeple bolca kullanırım patlıcanı. Bu gün paylaşacağım tarif ise ise patlıcanın en güzel hallerinden biri.


Malzemeler:
  • 4 tane bostan patlıcanı
  • 250 gr kıyma
  • 4 adet domates
  • 1 adet soğan
  • 1 adet biber
  • 2 diş sarımsak
  • tuz, karabiber
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • üzeri için kaşar peyniri rendesi
Hazırlanışı:

Ben bostan patlıcanı kullanmayı tercih ettim, çünkü karnı yarığımın içinin daha geniş olmasını istedim. Bu sebeple karnı yarıkları alacalı soyup, ortadan ikiye ayırıp kızarttım. Sonra önce soğan ve biberleri küp küp doğrayıp kavurmaya başladım, hemen ardından kıymayı ekleyip güzelce kavurdum. Son olarak rendelediğim domatesleri, salçayı ve sarımsakları ekledim, ocaktan indirip tuz baharatını ekleyip, kızarttığım ve içlerini yardığım patlıcanları doldurdum. Önceden ısıttığım fırına sürüp, 20 dakika kadar pişirdim, fırından çıkartmadan önce kaşar peynirini ilave edip pul biberle süsledim. Sıcak olarak servis ettim.



Siz de eğer benim gibi bir patlıcan tutkunuysanız karnı yarığı bir de bostan patlıcanıyla deneyin derim.

Mutlu haftalar...

5 yorum:

  1. Ellerine sağlık canı nefis bir karnıyarık olmuş..Benimde favori sebzemdir patlıcan,her yemeği ayrı güzel..

    YanıtlaSil
  2. bayılırımmm,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. bostan patlıcanıyla yapılan karnıyarığı bende çok seviyorum .. ellerine sağlık canım nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  4. patlıcan konusunda herhalde milletce hemfikiriz. o kadar çeşitli yemeğini yapmışız ki. hatta turşusunu bile bayıla bayıla yiyoruz. bostan patlıcanı da çok severim. bu patlıcanla karnıyarık bayağı heybetli oluyor ama benim porsiyon için bir diyeceğim yok. :) eline sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  5. İftara en çok yakışan şey :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...