Sayfalar

Bu Blogda Ara

Uzak Doğu Usulü Tavuk

Güneşe hasret, sürekli yağmurlu ve sisli, soğuk bir kentte yaşamak oldukça güç.
Bir de iş güç sıkıntısı, ev telaşı derken, baktım olacak gibi değil hemen bir şeyler yapayım, yeni tatlar deneyeyim dedim. Uzun zaman öncesinde soya sosunu kullanmaya başladım ve tavuk pişirirken özellikle ve severek kullanır oldum. İşte bir deneyim...

MALZEMELER:
  • 1 paket tavuk göğsü
  • yarım çay bardağı soya sosu
  • 3 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı toz zencefil
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 2 adet küçük kabak
  • 1 adet havuç
  • 1 adet soğan
  • 1 adet kırmızı biber
  • 1 adet yeşil biber
  • yarım çay bardağı zeytin yağı
  • limon
HAZIRLANIŞI:

Öncelikle mümkünse bir gece önceden tavuk göğsünü irice kuşbaşı doğrayıp, soya sosu, sarımsak, zencefil ve tuz karışımı sosla marine olması için ağzı kapaklı bir kapta bir gece bekletin. Böylece soya sosu tavuğa iyice işliyor ve nar gibi kıpkırmızı tavuklar çıkıyor ortaya.

Daha sonra tüm sebzelerimizi jülyen olarak doğrayip tavada çok az bir yağda çeviriyoruz.Size tavsiyem özellikle de soğanları ve tüm sebzeleri ayrı ayrı yağda çevirin. Çünkü soğan kokusu beni biraz ratasız etti.


Daha sonra da tavuklarımızı çok düşük ateşte kızartıyoruz.



Daha sonra az pişirdiğimiz sebzelerimizle birlikte tavuklarımızı 10 dakika kadar daha çevirip ocaktan indiriyoruz.


İşin açıkcası ben pek sevemedim. Tavuların tadı harikaydı. Çok da İştah açıcıydı. Ama soğan kokusu, özelliklede kabağa sindiği için ben biraz hoşlanmadım. Sevgili eşim çareyi üzerine limon sıkarak yemekte buldu. Ben sebze çok severim hatta az pişmiş olanlara da bayılırım ancak ya soğan olmamalı ya da sebzeler iyice kızartılmalı. başka yolu yok bunun. Olan Sevgili Eşime oldu:)) Televizyonda gördüğüm yemekleri denemeye karar verirken çok iyi düşünmem lazım sanırım.

Ama zencefili sevdim.

Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...